søndag den 12. oktober 2008

My room in the city

Jeg tog mig lige en flytter. Først boede jeg i en lejlighed eget af universitetet. Det gad jeg ikke, så nu bor jeg her:

Først så det sådan her ud:



Og nu ser det således ud:

(Bemærk Jean-Claude Van Damme i baggrunden):

(Bemærk i baggrunden Attatürk foran Tyrkiets første parlament):

(Bemærk farmor i baggrunden):

Sehr gemütlich, neh?

Og således er udsigten, når minaretterne kalder til dagens første bøn:

Der er tre større eller mindre moskeer i kvarteret, så der bliver sunget flerstemmigt, når der bliver sunget i de forskellige minaretter på samme tid (og nej, de synger ikke det samme ;))

I mit nye hus er der ingen regler, så her er en dejlig stemning af sammenhold og frihed, ammmm!
(Men man må helst ikke sige am, for det betyder fisse på tyrkisk)
Beliggenheden gør desuden, at jeg rejser fra Europa til Asien hver dag på min vej til universitetet. Det ser således ud:


Og når jeg har sent fri, ser det sådan ud:

Ingen kommentarer: