søndag den 17. august 2008

Abefest for Mouhammed/Şerefe!

Øy, så strøg weekenden forbi som en tropisk storm over Omø Sund! De to piger fra den anden dag viste sig at hedde Solmaz og şule, og şule fik hurtigt lagt planer for mig og hende, så fredag tog vi på bar med nogle af hendes venner fra torsdagen. I mellemtiden havde jeg desuden fået en roomie, Lydia fra Tyskland, så hun kom med, og vi havde en hyggelig aften. Vi måtte dog lige sætte ’vores chauffør’, Arda, på plads, for han kørte på ægte tyrkermanér, hvilket ikke er nogen stor fornøjelse. Jeg forstår ikke hvordan de gør det, for det lader til at alle tyrkere har samme vanvittige kørestil, men det virker tydeligvis med alle de hæsblæsende sammenfletninger og opbremsninger… Vi fik dog sat Arda lidt på plads, så han siden har kørt rigtig pænt, og han er sandelig en trofast chauffør.
Lørdag tog şule, Lydia og jeg med drengene, Arda, Akın og Özgü, i swimmingpoolen på et hotel, hvis faciliteter står til rådighed for eleverne fra drengenes universitet, så vi var i tyrkisk bad og sauna, og jeg lærte at hovedspringe. Om aftenen tog vi ud for at fejre profeten Mouhammed’s fødelsdag (de er vist ikke meget mere muslimer end jeg er kristen…) med salsa, hvorefter vi tog på et lækkert sted, hvor vinen blev serveret i isbeholdere, og man jævnligt fik serveret frisk frugt, nødder og andre lækkerier. En super god aften, hvor vi dansede hele natten, og for at slippe for lukketiden kl tolv her på pigehjemmet, sov vi alle sammen hos Özgü, som lavede morgenmad til os næste morgen. Dejlige drenge at være sammen med – man føler sig rigtigt som en prinsesse - vi må endelig ikke mangle noget, og at vi skal sige til, hvis nogen generer os osv. Banu var også med om aftenen, og Tuuba var der med sin kæreste, som lige havde taget hende tilbage, og hos Özgü var der desuden en pige, hvis navn jeg ikke kender, men hun er en sød lille fin dansende skønhed :) Og det sted, hvor vi dansede salsa mødte jeg igen den fyr/mand fra i torsdags, som havde været overbevist om at jeg var russer, og stadig talte tyrkisk med russisk accent til mig… Alt i alt en rigtig god weekend – ret meget som i Danmark, bare tilsat sydligt temperament, høje temperaturer og godt med oliven!

Dagens bonusinfo:
1) Ankara er fyldt med bakker, minder meget om St. Etienne eller San Fransisco.
2)Til gengæld synes de unge, at Ankara er en dødssyg by, hvilket er grunden til, at en omfattende salsakultur er opstået.
3) De unge bliver boende hjemme til de er gift, også selvom man er 30år og kirurg! (Og ja, jeg har mødt kirurgen - Tuubas kæreste)

PS - Rigtig dejligt at se Jeres kommentarer - et skønt tegn på, at der er nogle der gide høre lidt på mig :)!

En oase i udkaten af Ankara
Akın og jeg
(Sløret) vue over Ankara

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej du gamle,
Er dybt misundelig! :)
Det lyder virkelig til at det går lynhurtigt og super godt - det er dejligt at læse om!
Hyg dig - kram fra Milla

Anonym sagde ...

Kære Laura
Hvor oplever du meget allerede- godt du lige fortæller de unge fyre hvordan man kører bil ! Bare hold dem i ørerne - er det levende salsaorkester el cdmusik?
Her har vi haft en stille sommerdag i haven-
Kærligst mor

Anonym sagde ...

Merhaba Laura?

Nasilsin?

Dilerim senin icin hersey cok güzel olur :o)

Asiye Sanli Koca

Unknown sagde ...

Båt Båt du!

Dejligt at se du har det godt :o)

Og godt du li fik fejret Mouhammed også :o)

Stort kram, Mette